- Лампы с цветным освещением / Colored Workshop Lights
- Please log in or register
- Better Workshop Lights
- File information
- Last updated
- Original upload
- Created by
- Uploaded by
- Virus scan
- Tags for this mod
- About this mod
- This mod does not have any known dependencies other than the base game.
- Mods requiring this file
- Author’s instructions
- File credits
- Donation Points system
- Translations available on the Nexus
- Version 1.1
- Version 1.01
- Version 1.0
- Please log in or register
- Enhanced Lights and FX
- File information
- Last updated
- Original upload
- Created by
- Uploaded by
- Virus scan
- Tags for this mod
- About this mod
- DLC requirements
- Mods requiring this file
- Author’s instructions
- File credits
- Donation Points system
- Translations available on the Nexus
- Version 1.0
- Version 0.4
- Version 0.3.2
- Version 0.3.1
- Version 0.3
- Version 0.2.3
- Version 0.2.2
- Version 0.2.1
- Version 0.2
- Version 0.1
- Both straight donations and premium membership donations accepted
Лампы с цветным освещением / Colored Workshop Lights
Автор:mm137
Версия:1.8
Перевод:русский
Описание:
Данный мод добавляет изготавливаемые варианты осветительных приборов, которые имеют освещение в 8 разных вариантах, красный, синий, зеленый, желтый, оранжевый, фиолетовый, теплый белый, холодный белый. Вы можете достигнуть различных цветовых вариаций, комбинируя их при размещении. Промышленные настенные светильники и лампочки имеют больший радиус освещения и более мягкий свет, чем в оригинале игры, что делает их более подходящими для создания атмосферности. Лампочки с легким светом имеют меньший радиус освещения и максимальное затухание, освещая только небольшой участок, но очень ярко. Уличные фонари имеют довольно большой радиус освещения и в меру сосредоточенное. Прожекторы (пока только горизонтальное освещение) и с узким конусом освещения и отбрасывают тени.
Обновление:1.8
— Теперь требуется DLC Wasteland Workshop
— Добавлены новые варианты осветительных приборов, гирлянды, бра, люстра, настенный светильник-клетка в различных цветах из DLC
— Теперь вам необходимо изготовить журнал «Яркая идея» на Химическом верстаке, чтобы все варианты осветительных приборов появились в меню Мастерской. Вы можете удалить журнал из вашего инвентаря, чтобы все осветительные приборы удалились из меню Мастерской. Все новые осветительные приборы будут находиться в самом конце категории фонари в Мастерской.
— Если вы обновляетесь с версии мода 1.7 или старее, то все приборы освещения которые вы устанавливали ранее просто исчезнут, поэтому изготавливайте все заново.
Обновление:1.7а
— 100% совместимость с Homemaker, Settlement Keywords, Alternate Settlements и другими модами, никакие патчи не требуются.
— Добавлены рабочие турельные башни в шести цветовых вариациях, более двух разновидностей хай-тек освещения, еще один уличный фонарь и сделано множество исправлений ошибок.
— Эффект рассеивания света был переделан, чтобы был мягче и точечные источники света чтобы были сильнее. Прожектора и уличные фонари теперь гораздо ярче светят.
— Различные значения яркости по всем направлениям были переделаны, для обеспечения большего разнообразия.
Журнал изменений:
— Добавлено 6 вариантов Высокотехнологичных торшеров и исправлены модели подвесных глобусов. Возможно, вам придется переместить их снова, если вы уже повесили их, но они должны работать намного лучше.
— Также в мод вшито исправление из мода Workshop Light Emittance Fix , этот фикс исправляет модели и освещение подвесных лампочек.
— Также внесены различные другие мелкие исправления.
— Фиолетовые лампочки теперь светят правильно.
— Высокотехнологичные светильники, точечные светильники и уличные фонари, все теперь функционирует должным образом, но иногда ведут себя странно, будучи не подключенными к питанию. Это не может быть исправлено на данный момент, пока не выпустят Креатон Кит, обновленный Nifskope. Будьте терпеливы.
— Добавлены варианты светильников «Высокотехнологичное освещение» (пока только потолочные свисающие глобусы, далее будет больше)
— Исправлено освещение у подвесных лампочек.
— Добавлены изготавливаемые прожекторы, (пока только горизонтальное освещение) и с узким конусом освещения и отбрасывают тени.
— Добавлены варианты всех осветительных приборов из мода с теплым белым и холодным белым вариантами освещения.
— Исправлены цвета лампы у настенных светильников.
— Поправлены значения освещения уличных фонарей, чтобы удвоить расстояние и сузить фокус.
— Добавлены 6 уличных фонарей с 6 разными цветами освещения, подобные тем, что в моде Homemaker
— Подвесные лампочки теперь сами по себе имеют соответствующий цвет (ранее были просто белые)
— Добавлено 6 подвесных лампочек с уменьшенным радиусом освещения (у таких лампочек есть приписка л/свет)
Что имеется: (в общем около 118 вариантов)
— Лампочка подвесная (красная, синяя, желтая, зеленая, оранжевая, пурпурная, теплый свет, холодный свет)
— Лампочка подвесная л/свет (красная, синяя, желтая, зеленая, оранжевая, пурпурная, теплый свет, холодный свет) — л/свет означает легкое/ослабленное освещение с уменьшенным радиусом
— Промышленный настенный светильник (красный, синий, желтый, зеленый, оранжевый, пурпурный, теплый свет, холодный свет)
— Уличный фонарь (красный, синий, желтый, зеленый, оранжевый, пурпурный, теплый свет, холодный свет)
— Прожекторы (красный, синий, желтый, зеленый, оранжевый, пурпурный, теплый свет, холодный свет), отбрасывают тени.
— Светильники-глобусы «Высокотехнологичное освещение» (красный, синий, желтый, зеленый, оранжевый, пурпурный)
— 6 вариантов Высокотехнологичных торшеров (красный, синий, желтый, зеленый, оранжевый, пурпурный)
— Гирлянды, бра, люстра, настенный светильник-клетка в различных цветах из DLC
Где взять:
— Вам необходимо изготовить журнал «Яркая идея» на Химическом верстаке, чтобы все варианты осветительных приборов появились в меню Мастерской.
— Вы можете удалить журнал из вашего инвентаря, чтобы все осветительные приборы удалились из меню Мастерской.
— Все новые осветительные приборы будут находиться в самом конце категории фонари в Мастерской.
— Если вы обновляетесь с версии мода 1.7 или старее, то все приборы освещения которые вы устанавливали ранее просто исчезнут, поэтому изготавливайте все заново.
Совместимость:
100% совместим с Homemaker, Settlement Keywords, Alternate Settlements и другими модами.
При обновлении до 1.8:
— Если устанавливали через NMM менеджер, то удалите мод в NMM, если устанавливали вручную, то:
— Удалите всю папку hightech по пути Data/materials/setdressing
— Установите новую версию 1.8 с заменой всех остальных файлов.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Better Workshop Lights
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
This mod increases the light radius of most workshop lights and makes the falloff softer. DLC supported.
This mod does not have any known dependencies other than the base game.
Mods requiring this file
Author’s instructions
File credits
Ozin (Oz3), for the inspiration.
Bethesda, for the Creation Kit.
Wenderer, for their FOMOD Creation Tool
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Translations available on the Nexus
Version 1.1
Version 1.01
- Added changes for the Nixie Tube, all of the Cycling Lights, and the Traffic Light. I somehow missed these with the initial release.
- Added an All-In-One option
- Created a FMOD installer. It is now the default NMM download.
Version 1.0
Inspired by similar mods found on the workshop, this mod increases the light radius of most workshop lights and makes the falloff softer and more natural, but with my own personal values. The biggest difference is that this mod also has support for the official DLC. I have made optional files for DLC that are also available for download, as well as an «all-in-one» version that includes all changes in one mod. This mod was created using the official Creation Kit and was originally meant as a test to see how similar it was to the iterations from previous games. I decided to share it so enjoy!
In regards to the Vault-Tec DLC lights:
After mucking around with the lights I have decided not to include them in my own mod. This is in one part due to being unable to get results that I like and in other part due to two great mods available that already change the lights. These two authors have done a much better job than I have been able to. These two mods are Better Vault Lights by hotrods20 and Vault-Tec SimuSun Lighting by LoneGhostOne. I will personally be using one of these two mods and highly recommend you do the same.
- 100% increase to the radius of most tech lights. Smoother falloff.
- 50% increase to the radius of most normal lights. Smoother falloff.
- 100% increase to the radius of the Construction Light. Slightly widened the light cone.
- 100% increase to the radius of the Turret Spotlight. Slightly narrowed the light cone. (Should affect the Automatron spotlight as well)
- 50% increase to the radius of the powered on lights for the pylon and the water pump. Smoother falloff.
- Optional version including shadows on spotlights added.
Wasteland Workshop:
- Most lights have had their radius tweaked by either 50% or 100%. Their falloffs have also been softened.
Contraptions Workshop:
- Conduit lights, conduit radiator, and all marquee lights have had their radius tweaked by either 50% or 100%. Their falloffs have also been softened.
- Light Box, Strobe Light, and the Mirror Ball are unchanged.
- Automatron — The wall mounted spotlight from Automatron should be affected by the changes with the base game mod but I haven’t had a chance to test this personally.
- Wasteland Workshop — The candles and oil lamp from Wasteland Workshop are unchanged as they are made differently than other lights and I have been unable to modify them. If any other lights from the addon are unchanged it is likely due to the same issue.
- Contraptions Workshop — Lights on displays (power armor display frames, powered display cases, ect) are unchanged.
- You shouldn’t experience any type of performance hit. If anything your FPS should increase from using fewer lights. With that said your mileage may very depending on how many lights you use in a given area. Lights that add shadows will give more of a hit to performance than others so you should still use them sparingly. The version with shadow-casting spotlights will reduce performance, especially if multiple spotlights are used.
Simply click «Download with Nexus Mod Manager» button and you should be good to go. As of version 1.01 there is a FOMOD installer which has an All-In-One option, which includes any DLC that have added lights to the workshop, as well as separate options for the base game and DLC. Which option you chose is up to you, just make sure you DO NOT have both the All-In-One option selected along with any of the separate plugins.
The same applies if you are installing manually.
Should be compatible with any mod that doesn’t directly modify the light linked to workshop lights. Mods that alter the object itself should be fine, the same goes for any other mod related or not. I have not tested this but there shouldn’t be any problems in theory. Should be fully compatible with mods such as Fr4nsson’s Light Tweaks.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Enhanced Lights and FX
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Enhanced Lights and FX has the goal to create a more atmospheric and realistic lighting. It overhauls the lights, effects, ambient light and creates a new mood for interiors.
DLC requirements
Mods requiring this file
Mod name | Notes |
---|---|
Enhanced Light and FX — German Translation | |
Enhanced Lights and FX — Chinese | |
Enhanced Lights and FX — Deutsch | |
Enhanced Lights and FX — French Translation | |
Enhanced Lights and FX — Russian translation | |
Enhanced Lights and FX-SIMPLIFIED CHINESE | |
EnhancedLightsandFX — Spanish | |
Fallout 4 Plus Edition | |
Filmic Reshade | Highly Recommended |
Merciless — A Survival ENB | |
Optimization Patches Collection | Patched version of the original mod that contains various bug fixes to prevent stutters and crashes. |
Orsha’s ReShade — a CRP ReShade modification — Atmospheric with true HDR for NAC and ELFX | |
Red Rocket Extreme Build | |
ShadGirl Defrosted | Recommended, changes lighting. Now you know when its night time. |
V-Shock Reshade plus ENB Preset | Optional |
Visceral ENB | |
Where am I | Changes lighting. Now you know when its night time. |
Wild — Reshade and ENB Preset | optional |
Author’s instructions
— If you want to reupload my mod in other websites, ask me first. I give no permission to upload it on Bethesda.net, I will upload my mods there eventually.
— Modders must ask for permission to use my modified meshes in their mods.
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Translations available on the Nexus
Language | Name |
---|---|
Spanish Author: JaxOfBlade | EnhancedLightsandFX — Spanish |
Russian Author: Windrag | Enhanced Lights and FX — Russian translation |
French Author: MrTenshi | Enhanced Lights and FX — French Translation |
German Author: Svorge | Enhanced Light and FX — German Translation |
Other Author: szl0834 | Enhanced Lights and FX-SIMPLIFIED CHINESE |
Polish Author: ajuszkiewicz | Enhanced Lights and FX — Polish translation |
Mandarin Author: julio131 | Enhanced Lights and FX — Chinese |
German Author: TheChriZ | Enhanced Lights and FX — Deutsch |
Version 1.0
Version 0.4
- -Small fix for the candles not being animated.
-More modded cells.
-Performance tweaks to Monsignor Plaza, Corvega Assembly Plant, Kendall Hospital and Super Duper Mart.
Version 0.3.2
- -Fixed a portal in Vault 81 entrance.
-New candle materials and flame added.
— Listening Post Bravo
— Harbormaster Hotel
— Backyard Bunker(West Everett Estates)
Version 0.3.1
- -Prewar Vault 111 Elevator should be fixed.
Version 0.3
- -Performance should increase for the cells: Covega Assembly Plant, Greenetech Genetics, Concord Museum, Boston Public Library, Falls Department Store.
-Vault 111 elevator should be visible now.
-Parkview Apartments occlusion issues should be fixed.
Version 0.2.3
- -Removed the precombination nifs, it was causing some problems and the fps hit was still present, I will keep digging that.
Version 0.2.2
Version 0.2.1
Version 0.2
-Precombined the most reported cells, take a look at the README section.
Version 0.1
Both straight donations and premium membership donations accepted
0.2 — More modded cells, uploaded some precombined nifs too.
Enhanced Lights and FX has the goal to create a more atmospheric and realistic lighting. It overhauls the interior lights, effects, ambient light and creates a new mood. The lighting is not only based in the post war world, but in the pre war world too, with the light sources placed where it would make sense in a pre war Boston, whether the light is on or off. Also. bring a flashlight with you.
-All interior light sources emits light.
-More godray casting lights.
-More shadow caster lights.
-Enhanced interior day/night circle visuals, some interiors will be darker during night time.
-Darker interior ambient light and fog(in some cases, really dark).
-Slight to none FPS loss.
Add the following lines to your Fallout4Custom.ini in Documents\My Games\Fallout4:
[Archive]
bInvalidateOlderFiles=1
sResourceDataDirsFinal=
[General]
sStartingConsoleCommand=cl rim 0.0005
The «cl rim» command controls the rim light the game characters, that value should reduce it.
Install using the mod manager of your choice. I recommend Nexus Mod Manager.
Bethesda for Fallout 4 and Creation Kit
Jon for Nifskope
Nexus community